Operation: Rädda bina – Vilda pollinatörer i fokus

Foto: Rolf Harbom

Naturskyddsföreningen i Perstorp sätter vilda pollinatörer i fokus i år genom föreläsningar, informationskampanjer och genomförandet av ett LONA-pollineringsprojekt i samarbete med Perstorps kommun.

Två digitala föreläsningar om hur vi kan hjälpa och rädda bina / Onsdag 21 april kl 19.00

Isak Isaksson (Naturskyddsföreningen) berättar om Operation: Rädda bina och vad vi kan göra i trädgården och på balkongen för att hjälpa bina. Bina är livsviktiga för oss och för hela ekosystemet, men en tredjedel av våra vilda trädgårdsmästare håller på att försvinna.

Magnus Billqvist (Naturskyddsföreningen i Skåne) berättar om informationen på webbsidan Hjälp bina! som sprider kunskap om bin och inspirerar till vad vi tillsammans kan göra för att hjälpa dem i Skåne, Sveriges sydligaste och i genomsnitt varmaste landskap (enligt SMHI).

ANMÄLAN: Du anmäla dig till och med Onsdag 21 april kl 18. Du får en zoom-länk efter vi har läst ditt meddelande. Anmäla dig genom att skicka ett meddelande till perstorp@naturskyddsforeningen.se.

Fler detaljer om kvällens program hittar du i programbladet.

Vad som behövs för att kunna delta i digitala föreläsningar med Zoom kan du läsa här.