Falsterbo Bird Show 3-5 september

Falsterbo Bird Show

Falsterbo Bird Show 2021 går av stapeln den 3-5 september vid Skanörs Ljung! Själva mässan med utställare och aktiviteter kommer i huvudsak vara lokaliserad till parkeringsområdet intill Falsterbo Camping Resort. Placeringen är perfekt med utsikt över vackra Skanörs ljung och mitt under det berömda rovfågelsträcket. Mat och logi kommer finnas i samarbete med Falsterbo Camping Resort.

Skandinaviens största natur- och miljömässa med fåglar i fokus arrangeras av BirdLife Sverige, Skånes Ornitologiska Förening (med Falsterbo Fågelstation) och Vellinge kommun. Representanter från Naturskyddsföreningen och Storkprojektet finns på plats.

Här hittar du programmet för Falsterbo Bird Show

Om Skanörs Ljung
Under september och oktober passerar flyttfåglarna i en aldrig sinande ström. Dagar med hög, klar luft och svag till måttlig sydvästlig vind ses rovfåglar i stort antal över Skanörs ljung. De stiger i vida cirklar uppåt på de varma, uppåtgående luftströmmarna för att ta höjd inför den fortsatta flyttningen mot sydväst. >> Läs mer om Skanörs Ljung här

Mer information om Falsterbo Bird Show hittar du här!