Kurs om mossor

PB__lybeck_Mossa

Gratis kurs om mossor på Hörjelgården!

Mossorna är på många sätt växtvärldens doldisar trots dess vanliga förekomst. Under denna endagskurs får vi en inblick i mossornas hemliga liv och bekantar oss med deras mångfald. På Hörjelgårdens vackra marker ser vi flera intressanta arter och studerar ytterligare material inomhus. Dagen ger en introduktion till mossorna och möjliggör fortsatt utforskande av deras fascinerande värld. Kursen leds av Staffan Nilsson från Lunds Botaniska Förening, aktiv i projekt Skånes mossor.

DATUM: Fredag 6 oktober, kl 9-15. Fika serveras kl 9-9.30. Ta med egen lunch! Kursen är gratis.

ANMÄLAN: Anmälan senast den 2 oktober till: horjelgarden@gmail.com

Hitta till Hörjelgården: 55.59519281591495, 13.912634253678833

Man kan också åka regionbuss 338 från Sjöbo och Tomelilla till hållplats Hörjelgården. Hörjelgården tillhör Naturskyddsföreningen i Skåne och ligger i östligaste delen av Sjöbo kommun.Läs mer om Hörjelgården här