Nystart för Söderåsen!

Nu behöver vi fylla på med engagerade i Naturskyddsföreningen i Söderåsen! Tycker du att det är roligt och viktigt att vistas och värna om den lokala naturen, bevaka naturskyddsfrågor och mycket mer tillsammans med oss, så kanske du eller någon du känner kan hjälpa oss med detta och påverka föreningens framtid? Många i styrelsen kommer, till kommande årsmöte, att tacka för sig och ställer inte upp för omval vilket innebär att styrelsen behöver fyllas på. Kom till årsmötet den 5 mars för att få reda på mer!

Välkommen till årsmötet den 5 mars på biblioteket i Stenestad där du får mer information. Alla är välkomna, såväl medlemmar som övriga. Ingen anmälan behövs!

Årsmöte den 5 mars kl 19.00 i biblioteket, Stenestad

Mötet börjar kl 19 med att Bengts Hertzman håller ett föredrag och visar bilder om Söderåstraktens vår- och försommarflora med rubriken ”Från Vitskråp till Sankt Pers Nycklar”.

Årsmötesförhandlingarna startar ca kl 20 och fika serveras till självkostnadspris.

Föreningen står inför utmaningar till följd av att några i styrelsen lämnar sitt uppdrag. Vi behöver fler aktiva för att även fortsättningsvis kunna vara en kraft på det lokala planet som försvarar naturens rätt i en tid då hoten mot klimat och biologisk mångfald är stora.

Se bifogad dagordning Dagordning årsmöte 240305  och verksamhetsberättelse avseende 2023 års verksamhetsberättelse (1)

Välkommen att kontakta oss med tips och synpunkter!

Kontakt:
Lars-Bertil Nilsson: 076-817 78 53
Victoria Hedström: 072-034 32 81

Varmt välkommen till årsmöte den 5/3 kl 19 på biblioteket i Stenestad!

Dagordning m.m. finns på soderasen.naturskyddsforeningen.se