Vill du ge barn naturkänsla, kunskaper om naturen och en meningsfull fritid?

Om svaret är ja så finns det just nu en unik chans att gå en Natursnoksledarutbildning i Skåne! Utbildningen är i 2 steg, en digital träff och en heldag i Fulltofta, Höör.

Datum: 18 maj kl 10-16.

Under utbildningen träffar ni erfarna utepedagoger och får bland annat lära er om småkryp, sinnesövningar, lekar, eldsäkerhet och helt enkelt allt om hur man startar natursnokar. Vi söker dig som gillar att vara i naturen tillsammans med andra, inga förkunskaper behövs.

Anmäl dig här!

Frågor?
Frågor om utbildningen, kontakta Sophie: stranborg@hotmail.com / 0730 – 408 040.

Vad är Natursnokarna?

• Naturskyddsföreningens familjeverksamhet där barn och deras vuxna upptäcker naturen tillsammans.
  • I Natursnokarna ses man så ofta som snokledaren vill och kan, vissa ses en gång per termin andra en gång i månaden.
  • Vi leker och lär, hjälper natur och bara är.

Varför vill vi ha Natursnokar?

• Om bara några år tar de barn, som nu växer upp, beslut om vår miljö och om vår natur. Hur ska de kunna göra det utan naturkänsla?
  • Natursnoksfamiljer är nya värdefulla medlemmar i vår förening.
  • Natursnokarna är också ett sätt för aktiva medlemmar att kunna ta med barn, vänner och barnbarn på roliga aktiviteter.

Varför bli Natursnoksledare?

• För att få en anledning att komma ut tillsammans med barn/barn/vänner.
  • Att få ta del av Natursnokarnas rika pedagogiska material, kanske något att använda på jobb om man jobbar inom förskola/ skola
  • För att bidra med något meningsfullt för så många barn och unga.

Läs mer om Natursnokarna här!