Digital workshop: Mobilisering för framtidens mat 18 mars

Framtidens mat

Klappar ditt hjärta för eko och biologisk mångfald? Vill du få fler att köpa eko och öka andelen av svenska ekologiska vego-produkter i din butik?

Har din krets eller arbetsgrupp gjort något som ni tycker att andra också borde göra?

Torsdagen den 18 mars klockan 17:30-19:00 arrangeras en digital workshop där vi tillsammans utvecklar idéer, delar erfarenheter och inspireras av varandra kring hur vi på olika sätt kan mobilisera för framtidens mat – ett av områdena inom Naturskyddsföreningens kraftsamling Hela Sverige ställer om.

Workshopens fokus är mobilisering och engagemang, alltså inte specifika sakfrågor. Inga förkunskaper behövs. Du deltar efter dina egna förutsättningar. Diskussioner sker endast i smågrupper och du behöver inte synas i bild eller prata om du inte vill. Ta bara med dig en liten dos engagemang så fixar vi resten tillsammans!

Hur deltar jag?
Workshopen är bara öppen för dig som är medlem i Naturskyddsföreningen. Den sker i verktyget Zoom och du behöver en dator för att vara med. Anmäl dig här senast 16 mars så får du en länk dagen innan för att kunna ansluta dig:

Om du inte har använt Zoom förut så behöver du ladda ner det (gratis) till din dator. Detta sker automatiskt när du klickar på länken ovan, men du kan även ladda ner Zoom manuellt på https://zoom.us/download. Fram till en timme innan workshopen börjar kan du kontakta wiebke.steinfeld@naturskyddsforeningen.se om du behöver support eller om du har någon fråga.

Tillsammans kan vi bromsa klimatförändringarna och stoppa massutrotningen av arter. Vi kan ställa om Sverige! Vem du än är och vad du än gör så kan DU vara en del av lösningen.

>> Läs mer om Hela Sverige ställer om och Naturskyddsföreningens vision för framtidens mat.