Webinarium: Hur kommer vi åt drivkrafterna för omställning?

Med Maria Wolrath Söderberg!

Naturskyddsföreningen i Skåne och Blekinge anordnar ett digitalt webinarium den 5 mars kl. 18:00!

Gästföreläsare:

Maria Wolrath Söderberg är docent i retorik och forskar om hur människor resonerar när det gäller omställning. Många av oss känner till Maria från podcasten ”Klimatgap” från Södertörns Högskola, men efter sin medverkan i Sommar i P1 2023 (10 aug 2023), så blev hennes namn känt i alla hushåll.

Handling:

Utsläppen av klimatskadliga växthusgaser fortsätter att öka i världen trots att forskningen visar att fönstret för omställning minskar snabbare än väntat och vi är nära att gå över gränser med oåterkalleliga effekter. I Sverige är kunskapen om klimatförändringar relativt hög hos befolkningen och vi vet att vi måste ställa om och bli mer klimatvänliga i våra konsumtionsval, vår vardag och våra livsstilar. Många av oss känner klimatångest och rädsla inför framtiden. Men trots att vi vet hur allvarligt läget är så finns det ett glapp mellan vår kunskap och våra handlingar.

Hur kommer vi åt drivkrafterna bakom omställning – inom oss själva och i samhället?

Webinariet är gratis att delta i, följ endast länken: https://us02web.zoom.us/j/83151808822?pwd=cDhiZGdCSzBjSU80aFc0VHpwbU0zZz09

Läs mer här: länk till Facebook event